Alla utställningar

20/5 2023

VÄVDA RUM – landets största utställning med offentlig virtuell konst

Vävda rum är en unik utställning med tio av Sveriges främsta och mest spännande konstnärer som arbetar med offentliga konst och augmented reality (AR). Riksförbundet Sveriges Konstföreningar har beviljats stöd från Postkodstiftelsen om 4,3 miljoner kronor för att genomföra projektet. 20 maj har utställningen samtidig vernissage runt om i Sveriges kommuner, vilket gör den till den geografiskt sett största utställningen som skapats i landet.

12/11 2020

Föreningen fyller 80 och firar med digital utställning!

Med anledning av föreningens 80-årsfirande år 2020 planerades en jubileumsutställning på Skövde Stadsmuseum.

Så här beskrevs den:

29/10 2020

Bokrelease och vernissage Konstnärer kring Kinnekulle

En bok har tillkommit för att fylla ett hål i konsthistorien. Den handlar om en välutbildad konstnärsgrupp med bakgrund främst från Göteborg som på 1960-80-talen bosatte sig i Kinnekulletrakten. Boken finns att köpa hos Jan Gustafson, Stenhuggargränd 1 B, Skövde, janobritt@telia.com, 0702-47 69 25. Vill man hämta boken hos Jan kostar den 200:- kr eller också kan man få den hemskickad och då kostar den 279:- (inkl porto). En perfekt julklapp eller present!

23/3 2019

Succé för invigningen av utställningen om Hans-Erland Heineman

Oh wow vilken succé det blev vid invigningen av vår utställning om Hans-Erland Heineman!
Drygt 230 personer kom till Konstmuseet för att se minnesutställningen ”Heineman 100 år” och för att lyssna på invigningstalaren arkitekten Gert Wingårdh.

21/1 2017

Vernissage för Eva Ström Svensson

Skövde Allmänna Konstförenings utställning, c/o Konstmuseet, med Eva Ström Svensson lockade drygt 100 besökare på vernissagedagen. Eva är stillebenkonstnär visar ”Still life” från den 21 januari till och med den 26 mars 2017.

21/3 2015

Utställning med Berndt Jutemar

21 mars 2015 anordnade Skövde Allmänna Konstförening en utställning med grafikern och skulptören Berndt Jutemar vilken han kallar "I min egen tid".