Aktuella aktiviteter

5/3 2024

Vårprogram 2024

KONSTVÄNNER – VÅRPROGRAMMET ÄR HÄR!

Anmäl dig snabbt till de aktiviteter du är intresserad av, vissa blir fort fullbokade – ibland första anmälningsdagen, som denna gång är onsdag 7 februari kl 9.00 (gäller både epost, telefon och sms).

Tidigare aktiviteter

18/4 2024 Ateljébesök

Konstnärsbesök i Ekedalen

Ett tjugotal förväntansfulla medlemmar begav sig den 18:e april, en kylig vårkväll, till Ekedalen utanför Tidaholm. Där välkomnades vi av Anna Wilhelmsson in i den charmiga gamla skolan som numera är kombinerad bostad och ateljé. Med högt i tak och stora fönster kan man förstå att inspirationen flödar som ljuset!

4/4 2024 Resa

Konstresa till Göteborg

Ett 30-tal medlemmar besökte 4 april Göteborgs konstmuseum och utställningen ”Den underbara färgen – Göteborgskolorismen i nytt ljus”.

19/3 2024 Årsmöte

Årsmöte 19 mars 2024

Ett 25-tal intresserade medlemmar var på plats när Skövde Allmänna Konstförening hade årsmöte i Kulturhuset.

Visa alla aktiviteter