Vinnare valde verk i 2022 års utlottning

Vinnare nummer ett, Eva-Lott Österlund, valde damastvävaren Hans Thomssons silkessjal. Tvåan kunde inte närvara men i bakgrunden syns hennes val, monotypin ”Röd kvinna” av Margareta Fridén. Trean, Ingvor Pettersson, blev lycklig över Lars Sesterviks belysta skulptur ”Looking For”, och fyran Lars Henåker valde Berndt Jutemars magnifika grafiska blad ”Att vika 1000 tranor”.

Nu har de 30 lyckliga vinnarna i 2022 års medlemslotteri valt sina vinster. Det var stor spänning i luften hela tiden och det hördes en del suckar då några hade spanat in vissa tavlor eller skulpturer som valdes innan det var deras tur. Vinstvalen skedde i den turordning de vann och alla verkade till slut nöjda.

Första vinnaren Inga-Lott Österlunds man Rolf Andersson hade också turen med sig och fick välja som nummer 14. Strax innan vann ett annat par – Barbro Furhoff som nummer 9 och Anders Gårdö som nummer 10. Vissa har tydligen, bland alla våra 600 medlemmar, extra stor tur!

Hela vinnarlistan presenterades här.