Nordeadonationen: vinnarna valde verk

Från vänster syns Anders Dahl, Anita Stymne och Ami Mörner (ombud för Ingrid Thunström) med sina valda vinster. Foto Roland Svensson.

Den stora donationen av 50 konstverk från Nordea till föreningen har tidigare lottats ut bland medlemmarna, och lördagen den 3 december var det uthämtning på Galleri Lucifer då alla vinnare fick välja i turordning.

Först ut var Anders Dahl som valde monotypin »I gryningen« av Jan Andersson. Därefter tog Anita Stymne en kustvy av Gustav Rudberg. Tredjevinsten, ett blomstermotiv av Albin Amelin, gick till Ingrid Thunström som inte kunde närvara men hade skickat Ami Mörner som ombud.

Och därefter fortsatte det ända tills alla nöjda vinnare fått sina konstverk. Vi tackar åter Nordea för donationen samt Galleri Lucifer för lån av lokalen.