Visning, utlottning, årsfest – välkommen!

Den 20–21 januari 2024 är det dags igen! Föreningen ställer då ut årets inköp på Galleri Lucifer, har medlemsutlottning på biograf Odeon i Skövde kulturhus – och avslutar med en bit mat tillsammans på Hotell Scandic Billingen.

Som alltid är det stor variation bland inköpen – från måleri och grafik till skulptur och textil. Alla verk kan ses här.

Anmäl dig så snabbt som möjligt till maten efteråt. Däremot går det bra att besöka utställningen och utlottningen utan anmälan. Har du vänner som inte är medlemmar så ta gärna med dem. Kanske blir de intresserade – fler medlemmar ger mer pengar till konstinköp.

Du som fått ett separat påminnelsemejl förutom detta utskick har ännu inte betalat medlemsavgiften för 2023. Gör det före årsskiftet för att inte missa dragningen! Avgiften är 220 kr/person, föreningens Swishnummer är 1231669688 och bankgirot 5009-4630.

Av tekniska skäl vill vi dock helst att du inte betalar medlemsavgiften för 2024 förrän efter årsskiftet! Mer information kommer med vårprogrammet.

Vi i styrelsen önskar God Jul och Gott Nytt År!

LÖRDAG 20 OCH SÖNDAG 21 JANUARI KL 11–15 – VISNING
Vinsterna i årets lotteri visas fritt för alla på Galleri Lucifer. Ta gärna med vänner och bekanta – de kan bli intresserade av medlemskap.

SÖNDAG 21 JANUARI KL 15.30 – UTLOTTNING
Utlottningen hålls som vanligt i Odeon. Först utdelning av böcker och utlottning av grafiska blad till medlemsvärvare, därefter extrautlottning till nya medlemmar, så närvarolotteri och slutligen vinsterna i det stora medlemslotteriet.

SÖNDAG 21 JANUARI KL 16.30 – ÅRSFEST
Även i år samlas vi för trevlig samvaro på Hotell Scandic Billingen tvärs över gatan. Det serveras en buffé med kött- och fiskrätt, matig sallad samt kaffe och kaka. Pris 285 kr/person. Dryck köps på plats – 90 kr för ett glas vin, 80 kr för en starköl eller 36 kr för lättöl/läsk. Meddela om du önskar avvikande kost.

ANMÄLAN
Bindande anmälan krävs till den efterföljande maten på Scandic Billingen. Senast söndag 14 januari till Inger Holm via epost inger.ss.holm@outlook.com eller på telefon 0725034500.

SÖNDAG 28 JANUARI – VINSTUTLÄMNING
Alla vinnare underrättas per epost alternativt brev. En vecka efter utlottningen sker val och hämtning av vinster på Galleri Lucifer. Då närvarar endast vinnare med eventuell respektive.