Nyhetsbrev november 2020

SNART DAGS ATT BETALA MEDLEMSAVGIFTEN FÖR 2021!

Ett märkligt år går mot sitt slut. Skövde Allmänna Konstförening har, som så många andra, tyvärr tvingats pausa programverksamheten.

Men medlemsavgiften är din insats i föreningens lotteri – varje år är det dessvärre några bland vinnarna som måste läggas åt sidan för att de inte har betalat och därmed går miste om ett konstverk. För vi fortsätter precis som vanligt att köpa in god konst, även om vi får söka oss till delvis andra inköpskanaler nu när mycken utställningsverksamhet på gallerier och museer ligger nere.

Medlemsavgifterna är basen för föreningens viktigaste verksamhet. Det är för dessa pengar vi köper den konst, som sedan lottas ut i det årliga spännande lotteriet. Styrelsen arbetar ideellt och övriga arrangemang genomförs till självkostnadspris. Alla inköpta verk publiceras med bild och information på vår nya hemsida skovde.konstforeningar.se under rubriken ”Utlottningar”:

Vi håller tummarna för att du vill fortsätta vara medlem med chans att vinna konst. Avgiften är 220 kr per person och år vilken inbetalas på föreningens bankgiro 5009-4630 (glöm ej att notera namn, adress, telefon och e-post på talongen) eller via Swish 1231669688. Observera att du bör betala efter nyår. Då underlättar du den ekonomiansvariges arbete väsentligt.

Vill du av någon anledning ändå inte vara medlem längre så vänligen meddela vår medlemsansvariga Maud Bjerklinger på telefon 0723-15 0171 eller e-post maudbjerklinger@gmail.com.

En bit in på nästa år – dock inte redan i januari – hoppas vi kunna träffas igen för att visa upp och lotta ut alla årets vinster i lotteriet. Så fort det är möjligt tar vi även upp den efterlängtade reseverksamheten – vi återkommer när tiden är inne!

Tills vidare tipsar vi om vår digitala jubileumsutställning på Skövde Stadsmuseum, här hittar du den:

Slutligen tillönskar vi alla medlemmar en god jul och ett gott nytt år.

Styrelsen
Skövde Allmänna Konstförening