Nyhetsbrev mars 2021

VISNING OCH UTLOTTNING 2020 ÅRS KONSTVERK

Dags för årets stora evenemang i Skövde Allmänna Konstförening – visningen och utlottningen av 2020 års inköpta verk!
Trots pandemi och restriktioner har styrelsen som vanligt köpt in konst under det gångna året. Det är medlemmarnas avgifter som går till konstinköpen och medlemskapet är på så sätt en ”lott” i det årliga lotteriet.

Konstverken har kunnat ses på föreningens hemsida, skovde.konstforeningar.se/utlottningar, allteftersom inköpen gjorts, men nu är det dags att få se dem i verkligheten. Skövde kommun har välvilligt ställt den s k ”Snipen” – glasspetsen som sticker ut från entrévåningen på Stadshuset – till konstföreningens förfogande. Där kommer våra konstverk att kunna ses under helgen 13-14 mars, men märk väl bara utifrån. Under de två dagarna kommer representanter för styrelsen att finnas på plats för att berätta om verken och svara på frågor mellan klockan 11 och 14.

Lottdragningen kommer att ske på söndag kväll den 14 mars under överinseende av två betrodda personer. Helgen därpå kan vinnarna komma till Stadshuset för att några i taget gå in och välja och hämta sina vinster. Vinnarna meddelas per brev och information kommer även ut på hemsidan under ”Utlottningar”.

Skövde Allmänna Konstförening