Nyhetsbrev februari 2021

ETT NYTT OCH BÄTTRE ÅR!

2020 ligger bakom oss och Skövde Allmänna Konstförening blickar framåt igen. Förhoppningen är att kunna smyga igång aktiviteterna successivt och hålla 2020 års medlemsutlottning framåt våren – information kommer så fort vi vet mer. Alla inköpta verk kan du se på vår nya webbplats skovde.konstforeningar.se under fliken »Utlottningar«.

Så småningom kommer även reseverksamheten att kunna återupptas i försiktig takt. Vi börjar dock med att utlysa årsmötet till torsdag 8 april kl 18.00 – utomhus på det nyfixade torget framför Skövde kulturhus! Sedvanliga korta mötesförhandlingar, närvarolotteri och förfriskningar utlovas.

Tills vidare fortsätter vi givetvis med »kärnverksamheten«, det vill säga att köpa in god konst. Vi hoppas att du vill fortsätta vara medlem, föreningen behöver dig mer än någonsin! Har du inte redan betalat för 2021 så sätt in 220 kr/person till Swish 1231669688 eller bankgiro 5009-4630. Ange namn och adress, samt att det handlar om medlemsavgift för 2021.

Betalar du före februari månads utgång är du med i en extra utlottning för tidiga betalare där du kan vinna ett broderi av Annette Magnusson eller collografin »Staden« av Aino Myllykangas. Och värvar du nya medlemmar till föreningen har du ytterligare vinstchans på konstböcker samt grafiska blad!

PS. För att komma igång igen på bästa möjliga sätt vill vi få tips om föreningens framtida verksamhet. Har du idéer så hör gärna av dig till nicolaskrizan@gmail.com eller ring 0705/121963. Alternativt till någon annan i styrelsen, alla kontaktuppgifter finns på webbplatsen.

Konsthälsningar!

Nicolas Krizan