Missa inte 2022 års utställning, utlottning och årsfest!

Den 21 och 22 januari 2023 är det åter dags! Vi ställer ut årets inköpta verk på Galleri Lucifer, har medlemsutlottning på biograf Odeon i Skövde Kulturhus – och avslutar med en bit mat tillsammans på Hotell Scandic Billingen.

Som vanligt är det stor variation bland inköpen – här finns allt från måleri och grafik till skulptur och konsthantverk. På skovde.konstforeningar.se kan alla inköp ses under rubriken »Utlottningskonst 2022«.

Anmäl dig så snabbt som möjligt till utlottningen och maten efteråt. Däremot är det fritt fram att besöka utställningen på Galleri Lucifer utan anmälan. Har du vänner som inte är medlemmar så ta gärna med dem. Kanske blir de intresserade av ett medlemskap – fler medlemmar ger mer pengar till konstinköp.

Har du fått ett separat påminnelsemejl förutom detta utskick så har du ännu inte betalat medlemsavgiften för 2022. Gör i så fall det före årsskiftet för att inte missa dragningen. Avgiften är 220 kr/person, föreningens Swishnummer är 1231669688 medan bankgirot är 5009-4630.

Observera att vi av tekniska skäl vill att du inte betalar årsavgiften för 2023 förrän efter årsskiftet! Mer information kommer i slutet av januari med vårprogrammet.

Vi i styrelsen tackar och önskar God Jul och Gott Nytt År!

LÖRDAG 21 OCH SÖNDAG 22 JANUARI – VISNING
Vinsterna i årets lotteri visas fritt för alla på Galleri Lucifer lördag 21 januari kl 12–16 och söndag 22 januari kl 12–15.30. Varmt välkomna! Ta gärna med vänner och bekanta – de kan också vara intresserade av att bli medlemmar.

SÖNDAG 22 JANUARI KL 16 – UTLOTTNING
Utlottningen hålls som vanligt i Odeon kl 16. Först sker utdelning av böcker och utlottning av grafiska blad till medlemsvärvare, därefter extra utlottning till nya medlemmar, så närvarolotteri och slutligen utlottning av vinsterna i det stora medlemslotteriet.

SÖNDAG 22 JANUARI KL 17 – ÅRSFEST
Även i år samlas vi för en bit mat och trevlig samvaro på Hotell Scandic Billingen över gatan. Det serveras en buffé med kött- och fiskrätt, matig sallad samt kaffe och kaka. Pris 270 kr/person. Dryck köps på plats – kostnad 85 kr för ett glas vin, 70 kr för en starköl eller 36 kr för lättöl/läsk. Meddela om du önskar avvikande kost.

BINDANDE ANMÄLAN OCH BETALNING
Bindande anmälan krävs till utlottningen i Odeon och den efterföljande maten på Scandic Billingen. Anmälan senast söndag 15 januari till Ulla Andersson på telefon 0708-993602 eller via e-post till ullabm.andersson@telia.com.

SÖNDAG 23 JANUARI – VINSTUTLÄMNING
Alla som vinner underrättas per epost alternativt brev till de som anmält att de inte har någon epostadress. En vecka efter utlottningen sker val och hämtning av vinster på Galleri Lucifer. Då närvarar endast vinnare med eventuell respektive.