Resa till Smögen och Hunnebostrand

13 och 14 september 2019 genomförde vi en 2-dagars resa till Smögen och Hunnebostrand. Vi började vår resa med ett besök hos konstnären Janolof Bengtsson.

Där köpte vi en mycket fin oljemålning i glada färger, som medlemmarna på resan fick vara med att välja.  Den kommer med på vår nästa utlottning.

På kvällen åkte vi ut med båten ”Soten” och besökte sedan Smögens Ljuskonstfestival, som lockade med fina ljusinstallationer på den karga ön.  Vi fick även en guidad visning utav gamla delen av Smögen och besökte ett gammalt fiskarhem.

Dag två åkte vi till Hunnebostrand och fick en guidad visning av skulpturparken ”Udden”.  Det är en park som ligger i hamnen och visar stora skulpturer gjorda i granit.  En hög skulptur vid ingången till parken var ett populärt ställe att gifta sig på.  Resan avslutades med ett besök på Bohusläns museum i Uddevalla.  Reseledare var Maud Bjerklinger och Britt-Marie Alexandersson.