Konstnärsbesök i Tidaholm

Eftersom intresset var stort och ateljén liten fick vi göra dubbla septemberbesök hos Linn Karlsson.

Linn håller till i centrala Tidaholm. Där hyr hon lokal i brukets gamla tvättstuga, en byggnad från slutet av 1700-talet som förutom tre konstnärsateljéer även huserar Litografiska Akademins handpappersverkstad. Linn är en av de mest spännande unga konstnärer som dykt upp i våra trakter de senaste åren. Med en varierad och gedigen utbildning i bagaget samt ett tydligt eget uttryck utvecklas hon mycket snabbt, just nu med mest fokus på olika typer av collage i blandtekniker av teckning, akvarell och/eller grafiska tryck. Linn berättade för de intresserade och frågvisa besökarna om sitt konstnärskap och visade bland annat verk hon för tillfället arbetar med inför sin kommande (första!) separatutställning på Bladhska galleriet i Skara. Besöken avslutades med fika och konstinköp till den årliga utlottningen bland medlemmarna.

Arrangör och reseledare var föreningens ordförande Nicolas Krizan.