Konstnärsbesök i Ekedalen

Ett tjugotal förväntansfulla medlemmar begav sig den 18:e april, en kylig vårkväll, till Ekedalen utanför Tidaholm. Där välkomnades vi av Anna Wilhelmsson in i den charmiga gamla skolan som numera är kombinerad bostad och ateljé. Med högt i tak och stora fönster kan man förstå att inspirationen flödar som ljuset!

Anna har en magisterexamen från Högskolan i Skövde och har dessutom studerat vid Skövde konstskola. Hon arbetar med både olje- och akrylmåleri, akvarell, tusch, torrpastell samt koppartryck och foto. Mänskliga relationer återkommer ofta i hennes skapande, och hon jobbar gärna i stora format. Hon finns representerad bland annat hos Tidaholms kommun, har varit antagen till flera jurybedömda utställningar och har sedan 2011 medverkat i Konstnatten Falköping/Tidaholm.
Anna berättade engagerat om sin konstnärliga bana medan hon till besökarnas märkbara förtjusning förevisade allehanda verk från sina olika kreativa perioder. Föreningen köpte till sitt kommande konstlotteri in en av hennes senaste abstrakta färgsymfonier. Avslutningsvis bjöds det på fika.
Reseledare var föreningens ordförande Nicolas Krizan.