Grattis alla vinnare i Aspörundan!

Starten av den digitala tipspromenaden sker mellan ladugården och nedanför Gula villan på Aspö, där man laddar ner Xrundan.

I vår digitala tipspromenad på Aspö den 19-25 september vann följande personer:

Första pris till: Bs242852 som svarade rätt på alla 14 frågor! Någon utslagsfråga behövdes inte, men rätt svar där var att vi den 8 september 2021 hade 591 medlemmar. Hen får ett medlemskap, under ett år, i Skövde Allmänna Konstförening.

Tvåa: Inger  Englund. Hon vinner boken ”Konstnärer Kring Kinnekulle”. Trea: akejo, som får en målarbok för vuxna.

Det var bara två barn som deltog och där vann: faderozon, med 12 rätt, och får en pyssel/målarbok. Tvåan, Per1, får välja mellan vattenfärger eller målarkritor.

Vinnarna ska kontakta Aspös gårdsvärd, Martina.ahlner@skovdebostader.se eller telefon 0500-47 74 50, som har vinsterna där.

Vi hoppas att det var fler än de 19 personer som betalade, som gick rundan. Man behövde inte swisha till SAK för att ladda ner appen och svara på frågorna, men bara de som betalade hade chans att vinna. Och det blev ett litet tillskott i vår kassa.

Tyvärr hade Xrundans personal missat att lägga ut frågorna klockan 8 på startdagen. Det tog fem timmar innan frågorna fanns i appen och där missade vi cirka 20 personer som inte kunde starta.

Xrundan är en rikstäckande aktiv frågesport där man laddar ner appen och sedan skannar frågorna som sitter på stolpar längs banan.

Skövdebostäder medarbetar i Xrundan och de har under hösten bjudit in olika föreningar att sammanställa frågor. Promenaden går runt Karstorpssjön.

Den digitala tipsrundan är ett ganska nytt arrangemang och vi kanske återkommer till våren med ny frågerunda.