Besök hos keramikern Anna Wennerstrand

Äntligen!
Så kände det tjugotal medlemmar som följde med på den allra första utflykten den 1 september 2021 efter ett långt uppehåll på grund av coronapandemin. Gruppen besökte keramikern Anna Wennerstrand i hennes ateljé strax utanför Broddetorp

Anna hälsade alla välkomna och presenterade därefter sin verksamhet för halva sällskapet medan övriga gick på upptäcktsfärd bland konstverken som fyllde den ljusa utställningshallen i direkt anslutning till ateljén. När grupperna så bytte lokal med varandra passade det fint med lite dryck och en smörgås.

Anna arbetar mångsidigt och använder olika tekniker i sina arbeten. Hon inspireras mycket av såväl djur- som växtriket. Resultatet kunde beundras i form av exempelvis reliefkakelplattor, vaser, speglar, djur, blommor, frukter med mera. Anna strävar också hela tiden efter att utvecklas och förnya sin konst. Hennes senaste verk är vaser framställda med den japanska nerikomi-tekniken.

Med mycket ny kunskap och ett antal inköp lämnade nöjda besökare den vackra platsen vid Hornborgasjön. I den ljumma höstkvällen avnjöts även som avslutning en fin solnedgång.

Ansvarig för utflykten var styrelseledamot Ursula Larsson.