Årsmöte torsdag 23 mars 2023

Årsmötet som hölls i Konstmuseet lockade 28 medlemmar. Verksamhetsberättelsen för 2022 kan ni läsa under rubriken »OM«.

Förhandlingarna gick snabbt och den nya styrelsen har följande sammansättning: ordförande Nicolas Krizan, vice ordförande Ann Wiking Ståhl, ny sekreterare Sofia Melin, ny kassör Britt Fogelström och ny medlemsansvarig Inger Holm. Ledamöter Britt-Marie Alexandersson och Maud Bjerklinger, ersättare Roland Svensson och Anna Bjerklinger. Ulla Andersson och Sandra Ask lämnade styrelsen. Revisor Åke Eriksson, revisorsersättare Inger Englund och Christer Junkergård. Valberedning Christer Junkergård och Jan Gustafson.

Vinster till tidiga betalande lottades ut via datorns slumpgenerator av Britt Fogelström. De två vinnarna blev Ann Hertzman och Karin Koorp. Ingen var närvarande, ordförande kontaktar dem och lämnar över vinsterna; ett tryck och en bok av Folke Dahlberg eller ett litet broderi av Annette Magnusson. Vid närvarolotteriet bland deltagarna, förutom styrelsen, vann Britt-Marie Stenhardt ett inramat grafiskt blad av Barbro Christoffersson. Christer Junkergård, Eric Hellgren, Gunn Eriksson och Sven-Eric Andersson vann varsin konstbok.

Sandra Ask lämnade styrelsen efter ett år på grund av tidsbrist. Ulla Andersson avtackades storstilat, efter 14 år i styrelsen, med blommor och presenter!

Efter årsmötet gick de flesta med på Konstmuseets guidade vandring där publikvärd Marina Nykvist visade delar av museets videokonst.