Årsmöte 24 september 2020

SAK:s styrelse 2020-2021. Från vänster: Roland Svensson, Maud Bjerklinger, Christer Junkergård, Britt-Marie Alexandersson, med infälld bild på Christina Carmbrant, Ursula Larsson, Ulla Andersson, Ann Wiking Ståhl och Nicolas Krizan.

Äntligen kunde vi, torsdagen den 24 september 2020, hålla vårt årsmöte som var planerat att hållas den 19 mars, men då avstod vi på grund av smittorisk av Covid19.

Årsmötet blev välbesökt med 25 medlemmar på plats i Konstmuseet!

Det var mycket trevligt att så många medlemmar hörsammade inbjudan.

Mötet inleddes med att konstintendent Mette Mühli informerade om Konstenhetens pågående verksamhet och planer.

Därefter blev det sedvanliga korta mötesförhandlingar, samt avtackning av vice ordförande Kerstin Lorentz. Hon lade ned mycket arbete i gruppen som arbetade med utställningen om Hans-Erland Heineman. Men nu vill hon ägna sig helt åt Skara Konstförening där hon är ordförande.

Vid närvarolotteriet vann Barbro Furhoff första pris och valde en box med bilder av Andreas Eriksson. Susanne Strömer valde ett grafiskt blad av Markus Jenemark, Cecilia Strömer ett grafiskt blad av Maria Winbjörk, Christina Nykvist en bok om John Bauer och Ulrika Gillström en bok om Nationalmuseum.

Skövde Allmänna Konstförenings styrelse har nu följande sammansättning: Ordförande Nicolas Krizan, vice ordförande Ann Wiking Ståhl, sekreterare Ulla Andersson, kassör Christer Junkergård, medlemsansvarig Maud Bjerklinger, ledamöter Britt-Marie Alexandersson och Ursula Larsson, ersättare Roland Svensson och Christina Carmbrant, nyval.

Revisor är Åke Eriksson, andre revisor Inger Englund, båda nyval, revisorersättare Margareta Lorenzon, valberedning Jan Gustafson och Stig Seipel.