Anneli Furmark – föreläsning och vernissage

Den 27 oktober samlades bortemot trettiotalet intresserade på Högskolan i Skövde för att höra Anneli Furmark, en av Sveriges mest prisbelönta serieskapare och nybliven hedersdoktor vid Umeå universitet, berätta om sitt fascinerande konstnärskap.

Efter föreläsningen — som var öppen för alla — hölls en likaledes allmän vernissage för Annelis utställning på Galleri Lucifer, där det stundtals blev trångt i de tre rummen. Både serier och fria bilder visades, föreningen passade givetvis på att köpa en vinst till sitt kommande medlemslotteri!
Hela arrangemanget var en del av Seriefest i Väst, som arrangeras av Seriefrämjandet med skaraborgsk hjälp av Skövde Allmänna Konstförening. Föreningen tackar högskolan och galleriet för benäget bistånd.