Konstresa till Falbygden

Söndagen den 22 oktober gjorde ett 40-tal personer från Skövde Allmänna Konstförening en resa på Falbygden.

Vi började med ett besök hos konstnären Maria Segerström i Vilske-Kleva som berättade om sitt konstnärskap. Föreningen köpte två verk som utlottningsvinster bland medlemmarna på vår dragning i januari — en skulptur och en tavla.

Därefter fortsatte vi till Wallanders Nostalgimuseum där vi fick en riktig nostalgitripp tillbaka till 50- och 60-talen. En upplevelse med många föremål vi kände igen sedan förr.

Lunch intogs på KDesign i Östra Tunhem där resenärerna också fick möjlighet att handla heminredning.

Besöket avslutades med ett besök på Falbygdens museum som visade en mycket sevärd utställning med Elisabeth Ohlson Wallins fotografier. Eva-Lill Nilsson och Per Fornedal från Falbygdens konstförening, som arrangerat utställningen, höll ett uppskattat föredrag om Elisabeth och hennes konstnärskap.